duminică, 30 ianuarie 2011

Confectionarea martisoarelor

 De cate ori ati cumparat martisor pentru o doamna sau domnisoara? Nu cred ca exista om care sa nu fi achizitionat macar o data un martisor pentru cineva. Martisorul este produsul, care in luna martie, ajunge la milioane de femei din Romania.
 Din cauza crizei economice vanzarile de martisoare au cunoscut o scadere de pana la 50% in anul 2010. In conditiile unei economii normale un comerciant poate vinde pana la 10.000 de martisoare, la preturi incepand de
la 1 leu si terminand cu 5 sau 10 lei. La zece mii de martisoare vandute, la un pret de un leu bucata, contabilizati un venit de o suta de milioane de lei vechi, dintre care cel putin jumatate inseamna profit.
 Materialele din care puteti confectiona martisoare sunt variate: carton,scoici,flori uscate,celofan,plastic,margele,sticla,globuri si traditionala ata alb-rosie. Un martisor poate fi facut din orice va vine in minte, atata timp cat aspectul final este placut. Cu cat ideea este mai nostima cu atat respectivul martisor va fi mai cautat.
 Din nefericire este o activitate ce poate aduce venit o singura saptamana pe an: in luna martie. Din fericire, martisoarele pot fi vandute si anul urmator, sau peste doi ani. Un alt aspect negativ al afacerii cu martisoare este concurenta mare. Data fiind simplitatea producerii unui martisor, veti intalni foarte multi alt fabricanti care se adreseaza aceleasi piete ca si dumneavoastra.
 Confectionarea martisoarelor poate fi facuta in lunile de iarna, mai ales in zonele rurale. Timp de doua sau trei luni, o persoana poate confectiona cu usurinta doua sau trei mii de martisoare, si in acelasi timp sa se ocupe si de treburile din gospodarie. Avantajul martisoarelor este ca poate fi implicata toata familia in confectionarea lor, mai ales copiii. Nu va ganditi ca un copil va munci cot-la-cot cu voi insa isi va aduce si el aportul. Pe deasupra, este o modalitate placuta si educativa de a-si petrece timpul. O afacere cu martisoare poate fi derulata in completarea unei alte afaceri pe care o faceti din confortul casei. In momentul in care nu exista comenzi pentru una dintre afaceri confectionati martisoare, pentru a evita aglomeratia din lunile de iarna.
 Din punct de vedere al vanzarii veti fi conditionat de locurile repartizate de primarie. Locurile de vanzare pentru martisoare sunt de obicei cat mai aproape de centrul orasului si inglobeaza toti vanzatorii ambulanti din zona. Asta nu inseamna insa ca puteti sa va opriti aici. Incepand cu luna februarie trimiteti cate o oferta la fiecare firma la care puteti (in special banci sau activitati unde lucreaza femei) in care va anuntati disponibilitatea pentru o anumita cantitate de martisoare, la un pret foarte bun. Majoritatea firmelor vor fi incantate de posibilitatea de a putea achizitiona martisoarele chiar din usa firmei. In cazul in care cinci banci agreaza oferta noastra si zece dintre barbatii prezenti in fiecare banca cumpara cate zece martisoare, avem
un total de 500 de martisoare vandute dintr-un foc. In cazul in care ati fabricat 5000 de martisoare, zece procente dintre acestea le-ati vandut inainte sa ajungeti cu ele pe piata. Pentru un anumit segment puteti lua in
calcul si martisoarele personalizate: aveti de ales intre nume, logo,marca (un manager de la firma X va dori martisoare cu emblema firmei si eventual un mesaj).
 Un mic calcul ne arata un numar foarte mare de potentiali clienti. Din 100 de oameni sa presupunem ca 40 sunt de sex feminin (varsta cuprinse intre 12 si 60 de ani) iar restul de 60 sunt barbati. Imaginati-va ca fiecare femeie primeste cel putin 3 martisoare, numai de aici rezultand o vanzare de 120 de martisoare, iar fiecare barbat cumpara cel putin 5 martisoare rezultand 300. La un oras de o suta de mii de locuitori avem o piata potentiala de cel putin doua sute de mii de martisoare.
 Statut juridic: PFA
Licenta: Nu este necesar
Capital initial: In functie de cantiatea de martisoare pe care o veti face
Venit anual mediu: 5.000 lei
Locatie: Oriunde
Aptitudini: Dexteritate si simt artistic
Avantaje: Aproape oricine o poate face
Dezavantaje: Este o afacere sezoniera
Marketing: Nu este necesar (inca din februarie puteti prezenta o oferta catre firmele din orasul dumneavoastra)

vineri, 28 ianuarie 2011

Confectionarea bijuteriilor

 Desi este o activitate ce implica mai mult partea feminina, nimeni nu spune ca un barbat nu poate confectiona bijuterii. Atunci cand vine vorba despre podoabe nu sunt foarte multe de spus pentru ca lucrurile stau destul
de simplu. O bijuterie poate fi realizata usor si rapid: tot ce iti trebuie este lantul (guta sau ata speciala),clipsuri,margele,eventual un adeziv usor,un cleste si o menghina.
 Cele mai usor de confectionat sunt bijuteriile din margele.Margelele pot fi achizitionate la bucata sau in cantitati mai mari. Acestea pot fi din plastic,de sticla, din lemn sau fimo,pretioase sau semipretioase. Exista numeroase situri din tara de unde puteti achizitiona materia prima pentru bijuterii insa indicat ar fi sa gasiti un importator care sa le poata aduce din Asia, unde costurile de productie sunt mai mici. Achizitionand de la un importator direct sau efectuand chiar dumneavoastra o comanda aveti garantia ca pretul pe care il platiti este probabil cel mai mic de pe piata. Dezavantajul este ca nu puteti efectua comenzi cu valori mici, motiv pentru care veti fi nevoiti sa investiti o suma mai mare de bani la inceput. Un alt avantaj pentru achizitionarea de pe un site local este ca puteti beneficia, pe langa discount, de un ghid practic pentru confectionarea bijuteriilor din margele.
 Timpul de executie poate varia in functie de complexitatea modelului. In 5 ore de munca in ritm normal puteti confectiona cel putin zece coliere pe care le puteti comercializa la un pret de 15 lei bucata. In functie de costurile de productie puteti inregistra un profit de aproximativ 5, poate chiar 10 lei, per element. Zece bijuterii va pot aduce pe zi un venit de 50 sau 100 de lei. In cazul unor modele mai simple numarul bijuteriilor realizate poate creste pana la 50 de bucati pe zi (puteti realiza un venit cuprins intre 1000 si 2000 de lei fara un efort foarte mare). Cu timpul veti reusi sa va formati un stil de lucru si sa stabiliti numarul optim pe care piata il poate accepta, cat si modelul sau complexitatea bijuteriilor care fac obiectul cererii.
 Cu o astfel de afacere este totusi destul de greu sa va gasiti clienti. Internetul este suprasaturat atunci cand vine vorba de bijuterii home-made, insa fiecare piata locala are specificul ei. Incercati in prima faza promovarea in randul tinerilor (scoli si licee) si mergeti pe sistem Multi-Level-Marketing:fiecare client va poate aduce alti clienti beneficiind astfel de un procent din vanzarile ulterioare. Tinerii sunt incantati de un venit suplimentar si nu este exclus sa ramaneti uimiti de cererea pe care o veti avea. Inainte de a efectua vanzari in
numele dumneavoastra asigurati-va ca au acceptul scris al parintilor, in cazul in care sunt minori.
 In cazul in care comenzile sunt suficiente inca sa merite trecerea din PFA in SRL, nu ezitati. Desi veti plati un impozit mai mare veti avea posibilitatea sa va extindeti si sa onorati comenzi mai mari, poate chiar si din afara tarii.
 Inainte de a porni in confectionarea margelelor faceti un mic studiu de piata: confectionati cateva modele de proba si intrebati-va cunostintele daca ar fi interesate de un astfel de produs la pretul respectiv. Dupa un anumit timp piata pe care activati va cunoaste un nivel de saturatie care va duce afacerea in doua directii: fie va extindeti, fie incetati. In cazul in care alegeti extinderea trebuie sa stiti ca nivelul de complexitate este mult mai mare decat in primul caz cand caz. O extindere presupune livrare in tara, contracte cu firme de curierat, comisioane, acte si, in mod cert, o societate cu contabilitatea implicita.
 Statut juridic: PFA sau SRL
Licenta: Nu este necesar
Capital initial: In functie de cantiatea de bijuterii pe care o veti
face
Venit lunar mediu: 1500 Ron
Locatie: Oriunde
Aptitudini: Dexteritate si simt artistic
Avantaje: Aproape oricine o poate face
Dezavantaje: Exista nume mari pe piata de bijuterii si concurenta serioasa
Marketing: Promovare la nivel local prin fluturasi (scoli,licee,facultati,saloane).

miercuri, 26 ianuarie 2011

Afacere cu articole din lemn

 Ce poti face cu ceva lemne si cat mai multe unelte? Posibilitatile sunt multiple, in functie de cerere si de imaginatia fiecarui mestesugar: rafturi pentru carti,rastel pentru vin, mese de poker, casute pentru copii, cutii pentru bijuterii, custi,casute de pasari,mobilier.
 Afacerea poate fi dezvoltata mult mai bine la tara decat la oras, cu exceptia situatiei in care locuiti in oras insa detineti o casa. La bloc este aproape imposibil din cauza zgomotului pe care il veti provoca. La casa nu va trebuie decat o camera de 15 metri patrati si un loc pentru depozitare. Tinand cont ca veti lucra si vara si iarna, camera trebuie sa corespunda din punct de vedere al temperaturii sau ventilatiei.
 Majoritatea tamplarilor s-au axat pe constructia de foisoare,bancute sau mobilier. Desi vi se poate parea ca exista o oferta destul de mare pe piata, inca mai puteti gasi nise pentru care exista cerere insa nu si oferta pe masura. Sa luam cazul a doua produse: masa de poker si rastel pentru vinuri.
 Un rastel ce poate gazdui 100 de sticle de vin costa in jur de 500 de lei. Indiferent de materialul lemnos folosit, costurile de productie nu vor depasi 250 de lei: lemn,cuie,adeziv,bait,etc. Tinand cont ca veti achizitiona cantitati mari si in mod repetat de materii prime de la diverse companii, in mod cert veti beneficia de un discount. Cu discountul oferit si materialele ramase de la alte proiecte puteti obtine un cost de productie de numai 150 de lei. Timpul de executie este de 6-8 ore. La 15 zile lucrate, un rastel pe zi cu un profit de 250 de lei, veti inregistra un venit de aproape 4000 de lei. Nu va imaginati insa ca veti vinde bucata dupa bucata. Odata cererea satisfacuta pentru un produs incercati sa va orientati catre un altul.
 Pokerul a inceput sa prinda din ce in ce mai bine si in Romania si turneele au inceput sa aiba o frecventa din ce in ce mai mare. Exista numeroase grupuri de barbati ,sau chiar femei, care in locul unei iesiri in oras prefera o seara de poker. Desi clientii pentru o masa de poker sunt limitati, ei exista. Pentru o masa de poker de 8-10 persoane, in functie de caracteristicile ei (piele,suport pahare,suport jetoane,suprafata impermeabila,etc), pretul poate varia incepand de la 1000 de lei si terminand cu peste 10 mii de lei. In cazul unei mese clasice (ovala, doar cu margine din burete acoperit cu piele) costurile de productie incep de la 350-400 de lei si reprezinta placile de pal, postav, piele, material suprafata joc,adeziv,cuie,s.a.m.d. Timpul de executie pentru
un astfel de proiect poate varia de la 2 la 4 zile, in functie de priceperea fiecarui executant in parte. La 15 zile lucrate, cu o masa realizata la 3 zile, puteti inregistra un profit de 1750 de lei.
 Sa presupunem ca aveti comanda luna aceasta pentru doua mese de poker (dintre care una ceva mai deosebita) si patru rasteluri pentru vin (mobilarea unui beci), rezulta un venit de aproape 2000 de lei pentru maxim 10 zile de munca. La 200 de lei pe zi mai ca am sta toti acasa.
 De ce o astfel de one-man-business? Pentru ca afacerea se poate extinde, in functie de numarul de clienti, pentru ca produsele din lemn sunt inca la mare cautare si pentru ca nu exista limite a ceea ce ati putea construi. Folositi-va imaginatia si nu uitati sa va faceti reclama.
 Statut juridic: PFA
Licenta: Nu este necesar
Capital initial: 1000 Ron reprezentand diverse unelte
Venit lunar mediu: 2500 Ron
Locatie: Preferabil casa
Aptitudini: Indemanare si rabdare
Avantaje: Exista o multime de articole pe care le poti construi
Dezavantaje: Nu poti stabili un flux continuu
Marketing: Recomandarea clientului.

sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Pensiune agroturistica/Minihotel

 Scurta descriere a modelului de afacere.

Pensiunea agroturistic  este o afacere de dimensiuni mici in turism. Pentru a reusi diferentierea fată de hotelurile mari sau lanturile hoteliere, este nevoie de o abordare diferita. Clientii se asteapta de obicei de la micile afaceri in servicii la o abordare mai personalizata. In acelasi timp exista si posibilitatea de a construi pensiunea intr-o zona greu accesibila marilor hoteluri (implicit si turistilor), dar cu un peisaj deosebit. Tendinta in aceasta industrie este ca turistii sa devina din ce in ce mai atenti la calitatea serviciilor pe care le primesc si la modul in care sunt tratati de catre personalul de contact.

In ceea ce priveste clientii, sunt demne de luat in seama doua categorii : persoanele fizice si persoanele juridice. In ultima perioada are loc o crestere accentuata a serviciilor de mic turism pentru firme. Acestea organizeaza pentru angajati training in astfel de locatii, iar mai nou chiar si sedintele mai importante au loc tot in medii diferite fata de locul de munca, mai informale. Persoanele juridice sunt clienti mai bine informati si mai pretentiosi, motiv pentru care furnizorii de servicii de turism care li se adreseaza trebuie sa fie extrem de atenti la calitatea pe care o ofera.

Concluzionam prin a spune ca elementele cheie in aceasta afacere sunt: locatia (peisaj, accesibilitate, posibilitati de petrecere a timpului), serviciile oferite clientilor, personalul de contact.
 Puncte tari:

• O astfel de afacere are bariere de intrare destul de ridicate. Este o afacere la care accesul potentialilor concurenti este destul de dificil.
 Puncte slabe:

• Este nevoie de o investitie mare pentru un antreprenor aflat la inceputul activitatii, este posibil ca in multe cazuri sa fie dificil de accesat resursele necesare.
 Oportunitati:

• In Romania exista o mare nevoie de locuri de cazare in anumite zone ale tarii (ex: Valea Prahovei) si la un anumit standard de calitate (minim 3 stele/margarete). Aceasta se vede daca facem comparatie intre pretul unui Revelion in Romania comparativ cu Austria.
• In momentul de fata este posibila obtinerea de finantare prin intermediul programului SAPARD.
 Temeri:

• Construirea unei pensiuni intr-o zona cu potential mic poate duce la un grad de ocupare mic si o recuperare greoaie a investitiei, sau chiar faliment atunci cand nu pot fi sustinute nici macar costurile.
• Atat in regiunile cu puternic potential turistic cat si in cele ceva mai putin cautate exista riscul de nu putea fi gasit personal calificat. In turism calitatea serviciilor si a interactiunii cu personalul este determinanta pentru perceptia clientilor asupra calitatii.